Hodnocení v soudobých dějinách: Příklady dobré praxe I
Následující testové úlohy využívají ve své praxi učitelé, kteří dlouhodobě spolupracují s Oddělením vzdělávání na řadě vzdělávacích projektů. Požádali jsme je, aby vybrali několik „typických“ úloh a napsali k nim svůj komentář. Tyto úlohy jsme prezentovali před skupinou učitelů na našem semináři „Hodnocení v soudobých dějinách“, který se konal 20. října 2017. Tento soubor nemá ambici představovat nějaký „vzorový“ set materiálů, je to spíše sonda do praxe několika učitelů, která má představit různé přístupy a inspirovat ostatní.
Úkol 1: Versailleský systém a meziválečná Evropa
Martin Vonášek, Gymnázium Hladnov, Ostrava
Úkol 2: Proměny vyprávění v dějinách
Radek Kotlaba, Gymnázium Mladá Boleslav
Úkol 3: Reflexe minulosti - odsun Němců
Radek Kotlaba, Gymnázium Mladá Boleslav
Úkol 4: Odsun Němců I
Roman Anýž, Základní škola Chrudim Dr. J. Malíka
Úkol 5: Odsun Němců II
Roman Anýž, Základní škola Chrudim Dr. J. Malíka
Úkol 6: Politické procesy v 50. letech 20. století
Roman Anýž, Základní škola Chrudim Dr. J. Malíka
Úkol 7: Vztahy mezi národy ČSR
Roman Anýž, Základní škola Chrudim Dr. J. Malíka
Úkol 8: Reflexe holocaustu
Petr Sokol, Gymnázium Duhovka, Praha